Prima paginaPortofoliu Ce avem pe stoc!Produse obținute din sfoară împletită!Contactati-ne

27 decembrie 2010

Poze din drumetiile mele in cautare de ciudatenii

 Natura nu a fost facuta ca sa fie schimbata.....insa sunt putini cei care inteleg asta. Ea nu este proprietatea noastra, nu suntem stapani ei; noi doar suntem niste simpli 'chiriasi' si chiria care ne-o cere natura este sa avem grija de ea si sa o respectam. Oare cati dintre noi isi platesc chiria?!? Poate acuma ve-ti spune ca eu distrug padurea cand imi i-au materia prima pentru a face Ciudateniile Rustice.Insa folosesc din padure doar ceea cea ce padurea nu are nevoie sau fara de care natura ar fi mult mai sanatoasa. Dovada imi e poza alaturata in care se vede ca am taiat o tulpina de pin care a fost rupt din cauza unei furtuni. Si exemple is destule! Nu-mi place sa distrug, inteleg ce rol important are padurea si nu folosesc din padure aceea materie prima fara de care natura ar avea de suferit.
  Si iarna natura este frumoasa chiar daca pare lipsita de viata dar daca sti cum sa o privesti ii la fel de vie ca vara doar ca hiberneaza.
  Urmatoarea poza ii frumoasa, nu-i asa? Dar natura prezentata in aceasta poza sufera.....de ce? Fiindca aceasta priveliste s-a format sub greutatea zapezii in complicitate cu nepasarea oameniilor. Nepasarea oamenilor s-a manifestat prin lipsta totala de amenajare a paduri, din cauza numarului foarte mare de puiet fiecare copacel se lupta pentru cateva raze de soare astfel au crescut fortat, fara a mai avea energie sa isi intareasca radacinile si tulpinile. Din aceasta padure se puteau obtine puieti care puteau fi plantati acolo unde s-au efectuat defrisari excesive sau unde exista pericolul de alunecari de teren. Deci se putea face un mare favor naturi cu un efort minim!

Poza aceasta ii un pic haioasa, din pricina faptului cum am pus ciudateniile la uscat. Dar am dorit sa demonstrez ca daca iti doresti ceva cu adevarat, se poate. "Cand vrei sa faci ceva cauti mijloace, cand nu vrei sa faci ceva, cauti motive......"
                          



    Despre mine: am 26 de ani si nu ma prea pricep la jocul de cuvinte, cu vorbele, imi place partea practica, imi plac faptele, sa construiesc, sa pun in practica ideile si ceea ce imi imaginez. Putine cuvinte, multe fapte( mottoul meu).

Fiecare idee a fiecarei lucrari rustice pe care o puteti vedea in pozele din blog, ii izvorita din propria mea imaginatie; nu sunt de acord cu furtul de idei. Fiecare om ii unicat si daca isi doreste ceva cu adevarat poate sa faca si el lucruri unicate; are nevoie doar de rabdare, pasiune si putina imaginatie.Poate acuma va ve-ti gandi ca nu aveti pasiune ,imaginatie sau rabdare dar tin sa va contrazic pentru ca fiecare dintre noi avem aceste calitati, doar ca cei mai multi dintre noi nu vor sa le lase sa iasa la iveala sau doar pur si simplu vor sa faca bani rapid si usor.

Cand a inceput totul?

De cand ma stiu mi-au placut acele lemne contorsioanate natural( tehnic vorbind....) sau strambe, intortocheate, sucite( prietenii mei vorbind....). Mi-a placut sa ma plimb prin padure si sa caut acele lemne ciudate, mi-a placut sa le curat de scoarta doar cu un cutit, mi-a placut sa le dau o forma si o functionalitate. Dar acuma imi place si mai mult sa fac toate acestea, mai ales cand stiu ca munca mea ii apreciata de foarte multa lume. Cand am simtit ca munca mea este apreciata am avut o senzatie pe care nici toti banii nu o pot cumpara. Aceaasta senzatie a fost ca o gura de aer proaspat, mi-a dat putere si curaj sa continui aceasta pasiune. Acuma va intrebati de ce sa am nevoie de curaj si putere daca am spus ca pasiunea ii atat de mare?! Am sa va zic de ce.......lumea,in general, are un obicei prost, si anume acela de a judeca pe cineva daca aceea persoana face ceva mai deosebit, ceva ieset din tiparele, din rutina lor. Iar acele persoane care judeca ,fara a intelege ce judeca, judeca gresit. Nu poti judeca pe cineva fara sa-l cunosti!

Si astfel numele blogului l-am "primit" de la acesti avocati ai condamnari ,dar fara temele facute. Oare trebuie sa le multumesc?!? Nu, cred ca nu.....Acesti avocati care nu au incercat macar o clipa sa ma cunoasca, ma judecau gresit. Oare de unde cred ei ca au acest drept?....Oare nu-i mai simplu sa intelegi decat sa judeci?...Cum spune si proverbul: ii mai usor sa faci bine decat sa faci rau.....Am invatat ca asta-i firea lor si trebuie sa-i accept asa cum is. Asta nu inseamna ca nu am incercat sau ca nu incerc sa le deschid ochii, sa-i invat ca prima data se cunoaste si apoi se judeca! Si voi incerca in continuare!

Texte ca: Tu cu cloambe de astea strambe lucrezi?

Esti ciudat?

Numai mizerie faci in curte cu aceste radacini...

Nu castigi nimica din ele, doar pierzi.

Numai iti pierzi timpul.Mai bine te angajezi.

Umbli prin padure dupa cloambe? Esti nebun?!

, am tot auzit.......

Deci, multe persoane catalogandu-ma ciudat, ce putea sa faca un ciudat? Raspuns: ciudatenii. Totusi toate aceste piedici mi-au dovedit ca aceasta nu-i doar o pasiune trecatoare, ca daca ar fi fost asa as fi renuntat de demult timp. Dar aceasta pasiune pentru tot ce reprezinta rustic, are radacini infipte adanc in inima mea si toate prejudecatiile gresite nu ma pot face sa renunt.

Totusi cand lucrarile confectionate de mine is apreciate , toate aceste remarci de prost gust nu mai au nici o putere. Ei nu stiu ce stiu eu! Si is destui cei care la vederea ciudateniilor, au ramas uimiti sau chiar socati. Puteam vedea in ochii clientilor ca le plac foarte mult, ca admira ceea ce fac, nu era nevoie de cuvinte din partea lor, gesturile si ochii lor spuneau totul. Poate acuma credeti ca vorbesc aiureli, dar cei care au simtit asa ceva, stiu despre ce vorbesc eu.

Cum spunea Confucius: Alege o meserie care iti place si nu va trebui sa lucrezi nici o zi in viata ta.....

Am participat la multe targuri sau spectacole:
23 mai 2010 Poiana cu narcise de la Negrileasa, jud. Alba
03-04 iulie "Intalnirea motilor cu istoria", satul Dupapiatra, comuna Buces, jud. Hunedoara.
17-18 iulie Targul de fete de pe Muntele Gaina, comuna Avram Iancu, jud. Alba.
21-22 august Zilele lemnarului, satul Matisesti, comuna Horea, jud. Alba.
22 august Ziua minerului de la Rosia-Montana, jud. Alba
04-05 septembrie Targul national de turism rural, comuna Albac, jud. Alba.
13 septembrie Spectacolul de la Tebea, jud Hunedoara.
07-11 octombrie Targul de la Negreni, jud. Cluj.
18 decembrie "Colinda in tara de piatra", loc. Abrud, jud Alba.






Niciun comentariu: