skip to main  |
      skip to sidebar
          
        
          
        
Regulament nou pentru terasele din Alba Iulia!
 Începând din acest an, Cetatea Alba Carolina va concentra o bună parte 
din activitatea comercială specifică sezonului cald, respectiv terase şi
 amplasamente independente  cu caracter sezonier. 
În acest sens, 
primăria va propune un regulament de funcţionare al acestora în 
interiorul Cetăţii şi va elabora o hartă a “popasurilor ” care vor 
creşte atractivitatea zonei pentru turişti şi locuitori. Pentru a nu 
deteriora imaginea spaţiilor nou create, se urmăreşte un concept de 
retroturism, ce va păstra caracterul arhitecturii existente. Propunerile
 agreate în prezent cuprind spaţii comerciale sezoniere care vor avea 
forma unor trăsuri (poştalioane), având fiecare capacităţi specifice 
genului de activitate practicat (food, souvenir etc.). Se analizează 
posibilitatea de concepere şi materializare a acestor puncte de vânzare,
 amplasate preponderent pe axul străzii Mihai Viteazul. O menţiune 
importantă o constituie faptul că zona Piaţa Cetăţii va fi una dedicată 
evenimentelor cultural artistice de anvergură, din acest motiv rămânând 
una relaxată. În perioada următoare vor avea loc consultări cu cei 
interesaţi să desfăşoare astfel de activităţi, pentru o abordare cât mai
 realistă a acestui concept.
În privinţa regulamentului de funcţionare al teraselor sezoniere din 
oraş (exclusiv zona istorică), acesta va suferi modificări rezultate din
 analiza opiniilor exprimate de locuitori în perioade anterioare. Astfel
 s-a concluzionat că prin reconfigurarea regulamentului actual, (HCL 
77/martie 2010) se are în vedere renunţarea la sistemele audio şi video.
  De asemenea, pentru o mai bună gestiune a spaţiului public, primăria 
are interesul să menţină o fluenţă mai bună a circulaţiei pietonale. 
Acolo unde s-au înregistrat sesizări cu privire la insuficienţa zonei de
 tranzit pietonal, se vor dispune măsuri pentru a se evita acest 
disconfort în acest sezon. De asemenea se va urmări tipul de copertine 
folosit, pentru a include obligatoriu logo-ul turistic al oraşului şi 
pentru a se respecta manualul cromatic în vigoare.  Tot în interesul 
spaţiului public şi pentru a se evita degradarea finisajului pietonal se
 impune utilizarea de către comercianţi a unui podium intermediar care 
să prevină eventuale daune.
În perioada următoare se pot adresa sugestii care să orienteze 
specialiştii în luarea celor mai optime decizii privitor la acest tip de
 activităţi comerciale, atât în zona turistică cât şi în mediul urban. 
 Sursa:
 
 
 
          
      
 
  
 
 
 
 
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu