Prima paginaPortofoliu Ce avem pe stoc!Produse obținute din sfoară împletită!Contactati-ne

6 ianuarie 2012

Minibaruri rustice





Minibar Ghetaru.
 Urmatorul produs de artizanat rustic l-am facut dintr-o tulpina de fag pe care l-am gasit la munte, si anume in localitatea  Garda, pe langa pestera Ghetaru, de aici si numele minibarului.
   Se poate folosi si ca decoratiune dar are si un scop practic, pe el se poate pune o sticla de vin sau alte bauturi alcoolice ; si doua pahare. 
 Lucrarea am lacuit-o cu lac de nunta de mahon, aplicat in doua straturi.
 





















Minibar radacina Horea.

Urmatorul produs rustic este confectionat manual si am pastrat aspectul natural al radacinii, aceasta radacina este de la un brad tanar.

Acest minibar l-am facut dintr-o radacina de brad, scos din pamant din cauza vantului si a solului moale. Cand am gasit-o era gata uscata, fara a intra in stadiul de putrezire, era doar uscat foarte bine.Mi-a ramas doar sa o curat de scoarta si sa-i dau aceasta utilitate, care imbina utila cu placutul. Are si scop ornamental dar si scop practic. poate sustine 3 sticle de vin sau alte bauturi alcoolice si patru pahare cu "picior", puse cu "gura" in jos. Suporturile pentru sticle le-am facut din sarma de 3 mm pe care am infasurat sfoara de iuta. Sunt destul de rezistente, nu exista riscul ca greutatea sticlei sa distruga suporturile.
 

Radacina este autentica nu am adaugat nimic pentru forma acesta, binenteles doar suporturile pentru sticle si cele de pahare.Se monteaza foarte simplu , fiind nevoie doar de doua dibluri de 8 mm si holtsuruburile potrivite pentru acestea. Binenteles daca peretele este de beton sunt nevoie diblurile, daca peretele este facut din lemn sunt nevoie doar doua holtsuruburi cu diametrul de 5mm si lungimea de 3 cm. Se pot infileta cu o surubelnita in "cruce" sau cu o bormasina autofiletanta.


    Cum se monteaza?
Prima data pentru a-l putea fixa este nevoie sa  faceti semne pentru a sti  unde vor veni date gaurile. Se pune minibarul pe perete si se pozitioneaza astfel incat suporturile pentru pahare sa fie drepte, adica  puneti un boloboc pe aceste suporturi si gasiti poziti buna. Cu un creion se face semne acolo unde vin holtsuruburile, adica doua semne.

   Pentru beton este nevoie de o bormasina cu percutie sau rotopercutor, se monteaza in bormasina un burghiu pentru beton, din acela cu vidia, cu diametrul de 8 mm, apoi se introduce diblul in gaura, se poate folosi un ciocan mai mic pentru al monta mai usor. Cu o surubelnita in cruce se infileteaza holtsurubul.


    Ce scule am folosit pentru confectionarea acestui produs?

     In primul rand am folosit un cutit pentru a curata scorta de pe radacina. Apoi un firez pentru a taia radacinile prea lungi si penru a-l putea fixa pe perete. Cu o bormasina am dat gaurile pentru a prinde suporturil de pahare si cele de sticla. Pentru suporturile de pahare am folosit un burghiu pentru lemn cu diametrul de 6 mm. pentru acestea am folosit bucati de lemn  de esenta de corn si pe care le-am introdus in gaurile executate cu bormasina; pentru o buna fixare am folosit aracet incolor si rezitent la apa. Si pentru sfoara de iuta am folosit acelasi timp de aracet pentru a fixa mai bine sfoara, pentru a nu se desface  deci am pus aracet in locuri "cheie". Pe sfoara nu am dat cu lac, am pastrat aspectul ei rustic, lacul o intareste si nu mai este maleabila, astfel devenind fragila.
Am mai folosit un patent pentru a strange sarma. Sarma folosita este galvanizata astfel ea nu va rugini.
 Si ultima scula pe care am folosit-o a fost un compresor, cu care am lacuit lucrarea, am folosit un lac cu nuanta de stejar inchis, aplicat in doua straturi, sau doua "maini", cum se mai zice:).







Minibar rustic Sorin.
 Definitia cuvantului bar, potrivit Dex online, este  mobila separata sau montata in interior, intr-o casa, in care se aseaza bauturi, pahare, tutun si prajituri. Am facut aceasta precizare pentru a demonstra ca daca folosesc cuvantul "minibar" pentru a denumi aceste produse este corect, sau cat mai aproape de corectitudine:). Binenteles in folosesc in asociere cu cuvantul "rustic" pentru ca denumire sa fie si mai corecta:).
   Tot conform Dex online "rustic" inseamna:
"de la țară, ca la țară, imitând anumite aspecte ale vieții de țară; câmpenesc.  Cu suprafață brută, nefinisată.  Fig. Necioplit, grosolan, neșlefuit. " 


   Deci urmatorul minibar rustic este o tulpina de fag care a fost rupta intr-o forma ciudata. Am pastrat-o asa cum am gasit-o in padure, am lasat scoarta si muschiul pe ea, dar am aplicat doua straturi de lac special care nu lasa ca scoarta si muschiul sa cada de pe ea, pastrandu-se in aceasta stare mult timp.


t
Minibar rustic sorin.




Minibar rustic Ovala.

Pentru acest produs am folosit o creanga de fag, o bucata dintr-o margine de brad si crengi de corn.







Minibar rustic iasca Nisucor





 Acest model de minibar rustic il aveam de mult timp in gand, si uite ca i-a venit si randul acestei idei:). Eu zic ca iesit destul de bine si datorita simplitatii produsului, folosind doar o iasca mare si crengi de corn.
  L-am lacuit cu lac incolor ca avea o culoare naturala prea frumoasa pentru a o acoperi cu un lac colorat.
 Iasca am gasit-o pe o tulpina de brad doborata la pamant din cauza imbatranirii bradului si in complicitate cu solul moare si abrupt.








Minibar Nicusor model 2.

   Din orice tip sau model de lemn se poate face cate ceva cu putina imaginatie si rabdare, dar cel mai ales ii nevoie de vointa:). De exemplu la produsul din poza alaturata am folosit o tulpina de salcie, care creste pe marginea drumurilor si are scoarta de o culoare maro deschisa.









Minibar Bina.

Pentru aceastra lucrare am folosit o radacina de brad pe care am lacuit-o cu lac cu nuanta de mahon inchis.






Minibar iasca cu 2 pahare. 

  


         

 Minibar rustic creanga de fag. Este pentru 2 sticle si 6 pahare.






Minibar radacina de brad









Minibar vasc







Minibar cerb


Niciun comentariu: